Show translate page
Banner

Kom till Bibeldagar! 

Du som längtar efter att få undervisning i Ordet har nu möjlighet att under en långhelg dyka in på några huvudämnen från bibelskolan Jesus Helar och Upprättar. Sedan 1987 har hundratals elever blivit förvandlade varje år genom att låta sig undervisas på Arkens bibelskola. 


Under dessa dagar får du möta några av våra lärare på bibelskolan. Du får undervisning i ämnen såsom: kärleksrelationen med Jesus (som är det Levande Ordet), den inre bönen, rättfärdighet, vad säger Ordet om själens och kroppens helande, praktisk tro, lovsång. Kom och låt dig förvandlas av Guds Ord och Guds kraft! 

Gemensamma aktiviteter och personlig betjäning

Vi lägger stor vikt vid ditt personliga Gudsmöte och har utöver bibelundervisningen lovsångs- och flödeskvällar. Där får du även möjlighet till förbön genom flödesbön. Dessutom bjuds du på god gemenskap med övriga kursdeltagare i en familjär miljö. 

Varmt välkommen med din ansökan till Bibeldagar 2017!

Pris: 1950:- inkl mat & boende (utan boende 1700:-). Vi kan ordna övernattning med enkel standard. Mat ingår i kursavgiften. Vid specialkost tillkommer 150 kr. Vid allvarlig/svår allergi, kontakta först Arkens reception, 08-08-588 840 00.

Anmäl dig per mejl till info@arken.org. Du behöver ha fyllt 16 år (ingen åldersgräns uppåt). 

För att hålla nere kostnaderna delar vi in deltagarna i arbetsteam som hjälps åt i köket med enklare uppgifter.

Här är några axplock från elever från elever som gick på Bibeldagar i februari:

"Bibeldagar har överträffat alla mina förväntningar. Fantastiskt."

"Undervisningen fördjupade Ordet, gav ny insikt och nytt innehåll i kjända texter. Jesus fyllde mig med glädje, frihet, frimodighet, vila och ny kraft."

"Jag känner att Gud har väckt en djupare längtan att betjäna andra och vara ett led i det som Gud gör i andras liv."

"Jag har kommit närmare Jesus och han har stärkt mig i tron och som människa."

"Jättebra helhet!"

Läs mer på: http: www.bibelskolan.org


Bli en Arken Partner
Få Arkens nyhetsbrev gratis